Orange/Rot ist bad
Blau/Grün mit Gelb/weiß is bad
EO MUSS intuitiv gehen, besonders bei 4 Bad Edges, weil der Case super einfach ist. Ich post dir hier ausm englischen tutorial:
0: Done, all edges are oriented.
Chances: 1/2048 ~ 0.05%
2: Move 1 to F/B and make an F/B quarter turn, swap newly oriented edge with second misoriented one, without disturbing any other F/B edges, and make the final F/B turn.
Chances: 66/2048 ~ 3.22%
4: Move all misoriented edges to F/B and make an F/B quarter turn.
Chances: 495/2048 ~ 24.17%
6: Move 3 misoriented edges to F/B and make an F/B turn, 4 remain.
OR Treat as 4 + 2
Generally less efficient as it requires three F/B turns, compared to the two required in the 3 + 3 strategy.
Chances: 924/2048 ~ 45.12%
8: Treat as 4 + 4
Chances: 495/2048 ~ 24.17%
10: Treat as 4 + 4 + 2
If you have this case, keep track of the two good edges, rather than the 10 bad edges. Use the initial moves to move the two good edges out of F/B, then turn both the F and B faces. Finally deal with the two remaining bad edges.
Chances: 66/2048 ~ 3.22%
12: Treat as 4 + 4 + 4
This is a very rare case, but if you're lucky enough to encounter it, immediately do an F and B turn and you're left with four bad edges.
Chances: 1/2048 ~ 0.05%
du hast 4 Bad edges, einfach alle aufs B-Layer oder F-Layer bringen und nen F-Move bzw. B-Move machen machen
mögliche lösung:
EO: (y2) U L D2 F
Line: U' R2 L2 D
weitere mögliche Lösung:
EO: L U2 R' F
Line: L2 R' D'
EO geht nich für das Beispiel schneller als 4 Züge, Line kann man sicher optimieren wenn mans sozusagen in einem schritt EOL statt in 2 Schritten EO + Line macht, aber ansonsten sind das solide Lösungen. (Ich glaube sogar die 2. ist optimal was movecount angeht und ist sogar nen X-EOL weil du nen pair generierst und der erste block nur 4 Züge benötigt.)
edit: die zweite lösung hat sogar direkt beide pairs für die selbe seite, so dass man nach 8 moves den ersten 2x2x3-block fertig hat
Blau/Grün mit Gelb/weiß is bad
EO MUSS intuitiv gehen, besonders bei 4 Bad Edges, weil der Case super einfach ist. Ich post dir hier ausm englischen tutorial:
0: Done, all edges are oriented.
Chances: 1/2048 ~ 0.05%
2: Move 1 to F/B and make an F/B quarter turn, swap newly oriented edge with second misoriented one, without disturbing any other F/B edges, and make the final F/B turn.
Chances: 66/2048 ~ 3.22%
4: Move all misoriented edges to F/B and make an F/B quarter turn.
Chances: 495/2048 ~ 24.17%
6: Move 3 misoriented edges to F/B and make an F/B turn, 4 remain.
OR Treat as 4 + 2
Generally less efficient as it requires three F/B turns, compared to the two required in the 3 + 3 strategy.
Chances: 924/2048 ~ 45.12%
8: Treat as 4 + 4
Chances: 495/2048 ~ 24.17%
10: Treat as 4 + 4 + 2
If you have this case, keep track of the two good edges, rather than the 10 bad edges. Use the initial moves to move the two good edges out of F/B, then turn both the F and B faces. Finally deal with the two remaining bad edges.
Chances: 66/2048 ~ 3.22%
12: Treat as 4 + 4 + 4
This is a very rare case, but if you're lucky enough to encounter it, immediately do an F and B turn and you're left with four bad edges.
Chances: 1/2048 ~ 0.05%
du hast 4 Bad edges, einfach alle aufs B-Layer oder F-Layer bringen und nen F-Move bzw. B-Move machen machen
mögliche lösung:
EO: (y2) U L D2 F
Line: U' R2 L2 D
weitere mögliche Lösung:
EO: L U2 R' F
Line: L2 R' D'
EO geht nich für das Beispiel schneller als 4 Züge, Line kann man sicher optimieren wenn mans sozusagen in einem schritt EOL statt in 2 Schritten EO + Line macht, aber ansonsten sind das solide Lösungen. (Ich glaube sogar die 2. ist optimal was movecount angeht und ist sogar nen X-EOL weil du nen pair generierst und der erste block nur 4 Züge benötigt.)
edit: die zweite lösung hat sogar direkt beide pairs für die selbe seite, so dass man nach 8 moves den ersten 2x2x3-block fertig hat